Rozhovor s Annou Hejkou – předsedkyní představenstva DasCoin a úspěšnou podnikatelkou

Anna Hejka
Představení Anny Hejky

Anna Hejka je zakladatelkou a generální ředitelkou společnosti Heyka Capital Markets Group, zakladatelkou Polska Growth Funds a velmi úspěšnou podnikatelkou. Je také známá jako přední polský správce fondů, obchodní zprostředkovatel, člen představenstva, investiční a firemní bankéř v USA, Evropě a Asii nebo přednášející v EMEA. Hejka poskytuje poradenství polskému prezidentovi, Ministerstvu hospodářství, vědy a vysokého školství, Polské rozvojové bance, Světové bance a Evropské komisi pro inovace. Spolupracovala s J.P. Morgan Chase, Salomon Brothers a dalšími. Založila více než 20 společností, z nichž 3 mají roční obrat přes 900 mil. EUR. Na Světovém ekonomickém fóru v Davosu získala titul Global Leader for Tomorrow a byla vyhlášena jako jeden z 25 nejlepších manažerů v oblasti financí na domácím a zahraničním trhu.

Anna Hejka byla v dubnu 2018 jmenovaná předsedkyní představenstva společnosti DasCoin. „Rozhodla jsem se vstoupit do společnosti DasCoin, neboť má šanci stát se velmi úspěšnou. Její digitální, otevřený a sdílený obchodní model vytváří škálovatelný ekosystém propojených výrobních a spotřebitelských komunit. Přítomnost DasCoinu na veřejných burzách spojuje náš ekosystém s globálním společenstvím, zajišťuje likviditu, posiluje naši důvěryhodnost a zvyšuje rozsah a užitečnost stávajících produktů a aplikací. Jedná se o vrcholný úspěch dosažený mnoha skvělými lidmi, díky nimž společnost vznikla. Celý projekt se rozvíjí velmi dynamicky. Jsem poctěna, že mám možnost podílet se na řízení společnosti DasCoin v tak zásadním okamžiku!“ komentuje Hejka její nominaci. Věří, že se DasCoin stane mainstreamovou digitální měnou, a nakonec i vládnoucí měnou důvěry. Má totiž schopnost předvídat potřeby regulátorů a komunity.

Anna Hejka

Anna Hejka s dalšími členy představenstva společnosti DasCoin

Video, kde Anna Hejka hovoří o tom, jak DasCoin Ekosystém utváří synergický efekt díky zapojeným společnostem a úžasným lidem, kteří tento projekt tvoří.

Video, kde Anna Hejka mluví o důležitosti technologie blockchain.

Rozhovor

Pojďme se nyní podívat na to, jak tato cílevědomá podnikatelka vícero tváří mluví o výzvách a vrcholcích při snaze získat vysoce odbornou práci a jak být dnes úspěšným ženským lídrem.

1. Můžete nám říci o své roli v Heyka Capital Markets Group a o Vaší práci jako předsedkyni společnosti DasCoin?
Efektivně strukturuji právní subjekty, ekosystémy a transakce s využitím finančních produktů přizpůsobených měnícím se makroekonomickým podmínkám a mikroekonomickým požadavkům. Učím organizace, jak dosáhnout růstu, zlepšit obchodní procesy a zvýšit firemní flexibilitu. Poskytuji komplexní podporu při využívání nově vznikajících technologických a sociálních trendů, a to pomocí firemních kontaktů a vzájemně se opírajících znalostí mnoha odvětví v multikulturním prostředí.

Jakožto předsedkyně společnosti DasCoin Ltd. v Hongkongu se spolu s dalšími členy představenstva snažíme zvýšit hodnotu ekosystému pomocí efektivní správy a řízení společností s cílem vybudovat a udržet důvěru a reputaci podporující loajalitu zúčastněných stran a povzbuzovat podnikovou kulturu založenou na našich hodnotách a nejlepší praxe.

2. Jak vypadá den v životě investičního bankéře?
Moje dny jsou dlouhé, analytické, plné zodpovědnosti a přesvědčování.

3. Čeho si nejvíce vážíte na své práci?
Má práce je má vášeň. Každý den se setkávám s novými, skvělými lidmi, kterým pomáhám plnit své sny, a naopak, oni pomáhají plnit mé sny. Miluju se neustále něco učit a mít nedostatek rutiny.

4. Co činí člověka silným vůdcem?
Mimořádný závazek; vynikající kvalita práce a kreativní přístup k podnikání; týmová práce a projevení zájmu zúčastněných stran jsou nejdůležitějšími při profilování vůdce. Být dynamickým a inovativním, přeměňovat výzvy na příležitosti, pomáhat druhým dosáhnout svých cílů – toto vše také činí člověka silným vůdcem.

Anna Hejka

Anna Hejka

5. Jaká jsou Vaše doporučení, aby se žena stala významnou vůdčí osobností v profesích, ve kterých dominují muži?
Jsou stejná jako ta, která bych doporučila i mužům, kteří se chtějí stát silnými a vynikajícími vůdci.
Mezi klíčové aspekty bych zařadila tyto: správné načasování, dobrý tým, adaptabilita, zákazníci, zkušenosti a emoce, cíl, unikátnost, odlišnost, udržitelnost, obchodní model, marketingová strategie, sociální poslání, rychlost růstu, profitabilita, financování, cash flow, firemní kultura a povědomí o značce.

6. Jaké mohou nastat největší překážky při zakládání nové společnosti v dnešní době a jak tyto překážky překonat?
Zakládání společnosti se stává každým dnem jednodušší. Co je však mnohem těžší? Přežít. Pouhých 100 společností (tj. 0,1 %) představuje 23 % celkové kapitalizace světového trhu. Průměrná délka života společnosti klesla z 67 let (ve dvacátých letech) na pouhých 15 let. Studie BCG zjistila, že veřejné společnosti obchodující v USA mají 33% pravděpodobnost krachu během následujících pěti let, oproti 5 % před 50 lety. Kromě toho se polovina digitálních společností obává, že jejich nejprodávanější výrobky a služby nebudou do dvou let pro zákazníky nadále atraktivní.

Aby společnost zůstala na trhu konkurenceschopná, je potřeba mít stále na paměti zajištění dlouhodobého přežití a úspěchu. Co tomu napomůže?

  • Inovace představovaná platformami reagující na existující potřeby s cílem vytvořit zcela nový, efektivní, praktický a přesvědčivý produkt nebo službu pro rychle rostoucí komunity;
  • Digitalizované platformy;
  • Otevřené a sdílené obchodní modely vytvářející škálovatelné, komplexní, komerčně propojené ekosystémy výrobců a spotřebitelů;
  • Virtuální burzovní podniky pro trhy, sítě a komunity.

Dle ReportWatch je třetina investičních rozhodnutí založena na nefinančních kritériích. Klade se velký důraz na atributy založených na angažovanosti a integritě:

  • Finanční výkonnost (36 %)
  • Provádění etických a transparentních praktik (56 %)
  • Spokojenost zaměstnanců (59 %)
  • Naslouchání zákazníkům (59 %)
  • Zapojování zaměstnanců na pravidelné bázi (80 %)
  • Poctivost bez ohledu na oblíbenost produktu či služby (81 %)
  • Budování důvěry skrze transparentní komunikaci (82 %)

7. Jaké nejvýznamnější změny jste provedla ve společnostech/v organizacích?
Kromě toho, že jsem založila několik startupů, kterým se stále daří, uskutečnila jsem mnoho velkých transakcí jako například odkup největší e-commerce společnosti ve střední Evropě, společnosti ABC Data v Polsku, společnosti Actebis v Dánsku, Norsku, Švédsku, České republice a na Slovensku od německé skupiny Otto v době finanční krize v roce 2008. Tato transakce mě přinutila, abych se zabývala 7 různými jurisdikcemi, kulturami a jazyky; 3 IT systémy; víceúrovňovými akvizicemi; financováním pracovního kapitálu a refinancováním; bankovními systémy atd.

8. Co Vás motivuje být vůdcem?
Neustálý hlad po nových znalostech a touze změnit svět a pocit naplnění z motivování lidí.

Anna Hejka

 

9. Jaké jsou zádrhely, se kterými se setkáváte denně a jak je řešíte?
Prokrastinace některých lidí vyžaduje účinnou motivaci, dohled a byrokracii, která dále vyžaduje trpělivost a spolupráci.

10. Jaká je Vaše každodenní rutina před tím, než začnete pracovat?
Žádnou nemám. Mám ráda, když je každý den jiný. Vstávám velmi brzy, kdy většina lidí ještě spí. Naprosté ticho mi pomáhá soustředit se na dosažení největší efektivity. Ráda chodím do naší zahrádky, kde si nasbírám ovoce a bylinky na super zdravou snídani.

11. Co byste vzkázala vedoucím pracovníkům?
Peter Drucker kdysi prohlásil: „Nejlepší metodou, jak předpovědět budoucnost, je vytvořit ji.“

Nyní bych ráda uvedla několik rad, myšlenek a poslání, které jsem sepsala osobně a věřím, že pomohou začínajícím podnikajícím nadšencům:

  • Inovace je instinktem přežití.
  • Objevte sami sebe, vytvořte si svůj život, propojte všechny souvislosti a změňte svět.
  • Vize bez strachu a omezení. Zaměřte se na vaši vášeň.
  • Vytrvalost naučit se milovat problémy, ne řešení.
  • Mějte skvělé plány a pečlivě je naplánujte.
  • Využijte příležitostí a zajímavostí kolem sebe. Obklopte se nadšenci.
  • Zaměřte se na individuální konečný zážitek zákazníka.
  • Pamatujte si, že společnosti se společenskou misí, s promyšlenou firemní kulturou, spoustou věrných klientů a jednoduchým náborem nových zaměstnanců jsou milovníky pro média.
Anna Hejka

Adam Škoda, zástupce DasCoin Netleaders pro Česko, Anna Hejka, předsedkyně představenstva, Lim Soon Hock, ředitel představenstva DasCoinu

Anna Hejka

Členové týmu DasCoinGroup Czech s Annou Hejkou na konferenci v Londýně

Zdroje:

  • dascoin.com
  • Časopis Millionaireasia
  • internationalfinance.com

Tým DasCoinGroup Czech

Sledujte nás na FacebookuYoutubeTwitteruLinkedInu a Instagramu.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *